Home » Bez kategorii » WYCIECZKA ŚLADAMI JANA PAWŁA II

WYCIECZKA ŚLADAMI JANA PAWŁA II

18.10.2019r.

16 października 2019 roku przypadła 41. rocznica wyboru kard. Karola Wojtyły na papieża, a 22 października to liturgiczne wspomnienie rozpoczęcia jego pontyfikatu w 1978 roku. Nasza wycieczka zorganizowana została właśnie z tej okazji.

Zwiedzanie miejsc związanych z Janem Pawłem II rozpoczęliśmy od Wadowic. Tutaj „pociągiem na kółkach” przejechaliśmy Wadowice, słuchając historii miejsc związanych z Karolem Wojtyłą, by dotrzeć do jego domu rodzinnego. W Muzeum Jana Pawła II szliśmy śladami życia największego Polaka – Ojca Świętego, z ciekawością wsłuchując się w jego historię. Kolejnym punktem programu były wadowickie kremówki. Następnie udaliśmy się do Kalwarii Zebrzydowskiej położonej na Pogórzu Makowskim, gdzie mieści się nie tylko kościół i klasztor, ale również zespół kaplic i kościołów dróżkowych oraz manierystyczny park krajobrazowy. To do Kalwarii bardzo często kierował swoje kroki Karol Wojtyła jako arcybiskup krakowski i kardynał. Po odmówieniu modlitwy różańcowej  ruszyliśmy w dalszą podróż do Krakowa. Przybyliśmy do Centrum Jana Pawła II „Nie lękajcie się” – ośrodka rzymskokatolickiego poświęconego życiu i twórczości papieża Jana Pawła II. Centrum pełni funkcję wotum dziękczynnego narodu za pontyfikat Karola Wojtyły. Tutaj z wieży widokowej, na którą prowadziło 271 schodów (niektórzy poszli na łatwiznę i wjechali windą :)) i z wysokości 50 m, mogliśmy podziwiać panoramę Krakowa.  W Sanktuarium mogliśmy zobaczyliśmy m.in. płytę z grobu Jana Pawła II pochodzącą z Grot Watykańskich Bazyliki św. Piotra w Rzymie, na której umieszczony jest relikwiarz w formie otwartego Ewangeliarza, którego strony przewracał wiatr w czasie pogrzebu Papieża. Tym akcentem zakończyliśmy wędrówkę śladami papieża Polaka. W czasie podróży był także czas na „małe co nieco”, by mieć siłę na całodniową wędrówkę. (as)